Inter Regio 1825

Inter Regio 1825

Între două vise fugitive de tren
Îmi iau rucsacul

cobor; București

azi, povestea de la București
Eu: victimă colaterală a unei zile normale de vară
un actant chiar
e ca-n Dostoievski: crima e întotdeauna mai urâtă în interior,
mă contrazic din nou
visasem asta mergând prin Craiova
Acum știu: crima e întotdeauna crimă

și nimic mai mai mult, dacă nu tu

ești criminalul

Povestea traseului București-Turceni
e cu fantastico-mitic
Parcă fumasem mătrăgună și nici măcar nu-s fumător
vedeam Iisusul în brațele maicii sale
în trenul interregio 1825 de întoarcere
Așa urâtă crimă
Sugea la ţâţa spurcată și plină de bube a ma-sii ca un nehalit
fix în fața mea
De ce dracu să văd eu asta?
În stânga una citea Arghezi
Pe un scaun mai în față se predica ceva scrupulos.
La ce să te și uiți?
Fie…

nici grotescul nu mă supără mai mult ca florile spre exemplu

Plecare din Bucuresti,
Erau în tren: Iisusul și maică-sa
Ea, plină de bube pe față,
un fel de ciumă
Cu o unghie la deget căzută
el un latos cu parul încalcit
în pampers
încă nu învățase să vorbească

Fata mea îi zâmbea ca să-l facă să zâmbească
dar el știa ce-l așteaptă pe la noi,

nu schița nici măcar un gest
mimică impenetrabilă
Cu ei și-un câine
vorba aia: „Și se va urca în tren călare pe un câine”
Începusem să accept prezența câinelui
dar ăștia doi îmi scoteau afară big mac-ul proaspăt mâncat.

Începusem să blestem locul ăsta 146

București, Craiova
Dumnezeu nu-i oltean,
se duce mai departe îmi zisei,
și până-n Turceni sigur îl am pe cap
Îmi era frică doar de râia fecioarei.

Îmi plăcea mai mult ălălalt
Anti-Iisusul i-aș putea spune:
Anti-Iisusul
era în același vagon
jucându-se cu roboții Transformers
nu-i lipsea nici tableta Samsung,
știa el cum se distruge un Iisus aparent neadaptat.
Și dacă până atunci credeam că dracii nu au mamă
acum zic doar „Ce femeie!”

Inter Regio 1825
Iisusul, Anti-Iisusul și alea două mame
încă două ore de calatorit
mi-aș spune o poveste
dar întotdeauna prefer poezia.

Lasă un răspuns

