De necitit – pact cu scrisul

Inițial m-am gândit să scriu ceva: orice. (La început a fost cuvântul, iar eu voiam să renasc din propriul meu cuvânt.) Mi-am pus întrebarea: Unde voi scrie? Am scris pentru prima dată în florile de cristal lãsate pe geamul camerei de frigul de afară. Am scris un nume, dar de îndată ce în cameră s-a încălzit, numele a dispărut de pe geam. 

Aș fi crezut că scrisul e malefic, e o patimă, un jurământ, un pact. Aș fi crezut că e tragic să vrei să scrii fără să ai ceva să spui.

Am căutat un alt material pe care să-mi pot scrie prostiile. Am scris pe caiete, pe cărți, pe geamurile mașinilor prăfuite, pe asfalt, în cimentul proaspăt turnat, pe pământ, în laptop, pe ziduri, aproape pe orice. Și m-am născut din propriile mele cuvinte. Dar odată cu dispariția lor, dispăream și eu.

Am crezut că problema e ceea ce scriu. Scriam nume și citate, idei și gânduri, versuri, aproape orice-mi trecea prin minte. Orice putea fi transformat în scris, iar orice scriam deveneam.

Într-o zi am scris despre tata. Nu despre cum a fost, ci despre cum a murit.

Am încetat a mai scrie orice. Am scris doar poezii (despre orice). :)) Nicio schimbare. Odată cu pierderea hârtiilor sau ștergerea prafului de pe mașini, dispăream odată cu scrisul meu. Nu la propriu ca un magician, ci spiritual, intram într-o stare de angoasă soră cu cea din poeziile lui Bacovia.

Am căutat în continuare soluții. Inevitabil scrisul murea, inevitabil eu dispăream.

Mi-am deschis blog (o caricatură). Ar părea că blogul ar fi soluția la cum am spus-o. Greșit. Chiar dacâ postările rămân, scrisul tot moare. 

Blog-ul a însemnat cu totul altceva. De multe ori blog-ul e cristalul de gheață pe care am scris prima dată (sau am desenat – copil fiind). De multe ori e ciment întărit. Iar atunci când propune rețete pentru fericire sau plăcere e un zid pe care vreau să-l sparg. 

Blog-ul e simplu: un loc unde scrii și citești. 

De cele mai multe ori mă citesc singur. Scriu ceva, pe care nu mai eu îl citesc și e sublim. Dar scrisul meu moare și eu dispar. Însă de alte multe ori, blog-ul e doar o cale de a scrie în sufletele oamenilor, iar de acolo scrisul niciodată nu moare și nici eu n-o fac. 

Sunt puțini cei care citesc, mai puțini cei care înțeleg, dar de multe ori mă mulțumesc să scriu o singură literă într-un suflet pentru a-mi da puterea să trăiesc o viață.

P.S. Eu am făcut pactul cu scrisul și scap de el doar scriind în sufletele oamenilor. Nu faceți pact cu cititul că veți putea trăi doar citind din sufletul meu. 

Un comentariu Adăugă-le pe ale tale

  1. columnatgjiu spune:

    salut! ia legătura cu mine! cenaclulcolumna@gmail.com 😉

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

