Zar

image

Priveam un zar

Acel cub cu șase fețe și 16 puncte negre

(cea mai abstractă arhitectură a vremii)
Șase fețe și niciuna identică

câtă perversitate!

Și totuși sinceritate.

Da, zarul e sincer, tocmai prin faptul că e un mare mincinos,

Iar eu?? Eu sunt un mare mincinos, din cauză că sunt prea sincer.
Fața cu cele 5 puncte negre m-a amăgit.

Era ca o himeră:

se uita la mine cu zâmbetul parșiv al celor cinci fete pe care le-am iubit

și mă amenința că-n ea e așezat tot norocul meu.
Îmi era teamă și de fața care arăta 4

era ceva din mine pe fața asta a zarului:

M-am născut prima dată pe 4 august

și am murit de 4 ori.

M-am născut 4 ori 

în 4 zile consecutive: 

4, 5, 6, 7 august.
Mi-era teamă să arunc zarul,

deși puteam să dau trei

și-atunci nimic nu m-ar fi speriat.

Din trei Dumnezei, și-ar fi făcut măcar unul milă de mine.
Dar dacă dădeam 4? Sau 2?

Și-aș fi crezut că cei doi care-au murit

se vor uita din punctele alea negre ale zarului la mine

Că ochii lor formează două puncte negre pe un zar

iar dacă zarul se va opri la ei,

Ochii aceia se vor holba mereu la mine.
Era o singură scăpare:

sã dau 1!

 

Îmi fac curaj și arunc zarul.

Lasă un răspuns

