Modele româneşti: Roby Roberto şi gaşca

Întotdeauna cunoşti un articol prost după titlu. Dacă începe cu „despre” e mai mult ca sigur că nu va demonstra nimic. Îmi propun să scriu un articol prost de altfel. Nici nu ai cum să scrii un articol bun, atât timp cât vizează modelele societăţii noastre contemporane, acele modele pe care le urmăresc majoritatea tinerilor, le imită şi vor să le calce pe urme. Vorbesc despre Nicolae Manolescu, Varujan Vosganian (scriitorul, nu partea sa de politician pe care n-o suport), Emil Brumaru, Cărtărescu şi alţii. Glumeam ce dracu! Nu-i ştie nimeni pe ăştia. Modelele noastre (spun noastre că încă mă uit şi eu la parodiile astea, însă mi le asum „corespunzător”) sunt printre alţii Roby Roberto, Andrei Versace, Dani Mocanu.

 roby

Iertaţi-mi imprudenţa! Am scris Dani cu „i”, nu ştiu cum se scrie corect, deci îmi cer scuze!

De vreo lună a luat amploare fenomenul „Ce-ai făcut mă nene mă?”. A devenit sâcâitor şi extrem de enervant să nu poţi să ai o discuţie decentă cu vreun prieten, cunoştinţă, dracu să-l ia, că jumătate din discuţie conţine replici de carton din desenele lui Bendeac. Fără să ofensez, parodiile lui sunt geniale, mai ales prin felul în care şi le asumă, el, de altfel, face dovada că e un actor foarte bun, proştii sunteţi voi. Da, voi, cei care imitaţi imitaţia. Voi faceţi dovada că sunteţi foarte proşti. Proşti sunteţi prin faptul că dincolo de parodia lui Bendeac, vă asumaţi nişte modele ratate. Îmi cer scuze pentru eticheta deja pusă, poate mulţi dintre voi veţi deveni actori de renume, arătând că intrarea în pielea personjelor acestora era doar un exerciţiu de actorie. Voi regreta nespus că v-am făcut proşti. (Sper că aţi citit printre rânduri ironia)

Comedia e atât de tare, mai ales cea prin parodiere; păcat totuşi că publicul nu înţelege ideea. Eu personal mă amuz foarte tare când văd că Bendeac râde în fiecare parodie a sa pe cât poate de mult de personajele cu inteligenţă minimă pe care le imită. Le înjoseşte! Mulţi înţeleg cu totul altceva!

M-am obişnuit deja cu maneliştii! Daţi-mi timp: promit că voi înţelege fenomenul!

Lasă un răspuns

