Întrebări tipice vârstei şi răspuns cu premeditare

Eram mic şi curios la cinci ani:

îl întrebam pe tata ce este vântul şi la ce e bun

şi el îmi răspundea că atunci când oamenilor le este prea cald,

o vrabie suflă şi dă din aripi să îi răcorească

-Unde stă vrabia asta? Întrebam curios

şi îmi spunea că printre frunzele viei din faţa casei noastre,

dar în zadar am căutat-o ani de zile.

 

Eram mic şi curios la şase ani:
îl întrebam pe tata ce-i plugul şi de ce îl construieşte

şi îmi spunea că e un avion,

că îl construieşte pentru mine

numai că e un avion care merge pe pământ,

şi că doar aşa mă va putea învăţa să zbor,

dar nu am apucat niciodată să zbor cu avionul lui.

 

Eram mic şi curios la şapte ani:

o întrebam pe mama ce înseamnă mâine

şi ea îmi explica ce înseamnă azi

şi eu tot voiam să ştiu ce e mâine

dar ea mă învăţa ce înseamnă azi.

 

Eram mic şi curios la opt ani:

O întrebam pe mama ce e lumea

şi nu-mi răspundea nimic, îmi deschidea poarta

şi atunci ieşeam la poartă să mă joc cu ceilalţi copii.

 

Crescusem la 9 ani când întrebam de ce fumează tata,

şi nu-mi răspundea nimeni,

tata nu se uita la mine,

mama se uita la tata

şi-am întrebat-o pe bunica ce-i ţigara

şi ea mi-a spus că ţigara e dracul pe pământ:

şi de-atunci am fugit de tata

şi de ceilalţi fumători.

 

Apoi n-am mai întrebat nimic.

 

Şi într-o zi (aveam pe-atunci 18 ani) am înţeles răspunsurile lor.

 

Era o zi cînd vrabia nu mai bătea din aripi,

plugul tatei ruginise

mâine devenise de mult ieri

lumea se mărise

şi încă nu se dăduse legea anti-fumat în spaţii publice.

 

Era o zi de iunie; venise rândul mamei să întrebe: de ce?

Eu stăteam şi-mi răspundeam:

îi era cald fără vântul vrabiei,

şi nici n-a apucat să mă înveţe să zbor cu plugul,

crezuse că sosise ultima lui zi de mâine

şi că nu-i mai place lumea

şi pe deasupra nu avea nici ţigări.

 

Era o zi de iunie:

murise tata!

Lasă un răspuns

